برگزاری مراسم آئین نو دانشجویان ورودی ۱۴۰۲ دوره کارشناسی با عنوان «میثاق علم»

۱۳ آذر ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۵ کد : ۵۵۵۸ اخبار دانشگاه
برگزاری مراسم آئین نو دانشجویان ورودی ۱۴۰۲ دوره کارشناسی با عنوان «میثاق علم»

به گزارش روابط عمومی به نقل از معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی آئین نو دانشجویان ورودی ۱۴۰۲ ویژه دوره کارشناسی با عنوان «میثاق علم» با حضور هیئت رئیسه دانشگاه و مدیران دانشگاهی در تالار اجتماعات آیت الله دکتر مفتح دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار گردید.

پس از استقرار نو دانشجویان در تالار اجتماعات با دعوت مجری برنامه هیئت رئیسه دانشگاه همراه با استقبال نو دانشجویان وارد تالار شده، و مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط یکی از دانشجویان ملبس به لباس دانش آموختگی  و پخش سرود ملی آغاز گردید.

نخستین بخش جذاب و به یادماندنی برنامه اجرای "آئین پرچم گردانی" توسط نمایندگانی از دانشجویان دانشگاه و نو دانشجویان ملبس به لباس دانش آموختگی بود.

دکتر فیاضی رئیس دانشگاه به عنوان اولین سخنران برنامه ضمن خوش‌آمدگویی به حضار، قبولی نو دانشجویان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان به عنوان قدیمی‌ترین مرکز آموزش عالی جنوب غرب کشور را تبریک گفت.  ایشان ضمن تأکید بر اهمیت ایمان و معنویت در زندگی انسان، دوره دانشجویی را فرصتی بی‌نظیر جهت کسب علم و دانش نظری و عملی برای نقش آفرینی و اثربخشی در توسعه آینده کشور دانست.

حجت الاسلام و المسلمین علوی‌کیا مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ به نقش امید در جهت‌دهی به زندگی انسان پرداخت و با ذکر مثال‌هایی از موقعیت‌های شغلی که دانشجویان می‌توانند در آینده به آنها دست پیدا کنند آنان را به تلاش و کوشش برای رشد جهت احراز این موقعیت‌های شغلی تشویق نمود.

دکتر رجب‌پور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ضمن تبریک قبولی دانشجویان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان بر ضرورت التزام دانشجویان به برنامه‌های آموزشی تهیه شده توسط گروه‌های آموزشی و توجه به  آئین‌نامه‌های آموزشی تأکید نمود. ایشان با تبیین نقش استاد راهنما در مشاوره و برنامه‌ریزی درسی، مراجعه دانشجویان به استاد راهنما را برای پیشرفت تحصیلی مؤثر دانست.

دکتر محمدزاده معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی ضمن خطاب قراردادن دانشجویان نو ورود به عنوان دانشجوی ۱۴۰۶ بیان نمود که از این مرحله به بعد به جای سال ورود، نو دانشجویان عزیز سال دانش آموختگی را ملاک برنامه‌ریزی جهت اتمام به موقع و موفقیت‌آمیز دوره مد نظر قرار دهند. ایشان ورود نو دانشجویان به دانشگاه را بهار آموزش عالی در فصل خزان سال و فصلی نو در زندگی دانشجویان عزیز دانست و بیان کرد که مدت حضور آنان در دانشگاه فرصتی است که این عزیزان با غنیمت شمردن آن بتوانند استعدادهای خود را شکوفا نموده و به عنوان میوه‌ها و ثمرات این فصل از عمر خود بچینند.

 محمدزاده اضافه نمود که معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی با دو بال فرهنگی و دانشجویی خود فرصت و حمایت‌های مناسب جهت بروز و تبلور استعدادها و ظرفیت‌های دانشجویان فراهم می‌نماید.

ایشان در ادامه خاطر نشان ساخت که این فرصت‌ها از طریق ظرفیت فعالیت داوطلبانه در مجموعه‌های فرهنگی، اجتماعی دانشجویی و فعالیت‌های ورزشی و حمایت‌ها از طریق فراهم آوردن امکانات رفاهی صورت می‌گیرد و مدیران و کارکنان این معاونت جهادی گونه در جهت فراهم آوردن ظرفیت کنش‌های اجتماعی و فرهنگی و رفاهیات برای زیست سالم و رشد اجتماعی و علمی دانشجویان  تلاش می‌کنند.

 محمدزاده بیان کرد فلسفه نام‌گذاری این آیین به نام "میثاق علم" عهد و میثاق و پیمانی است که امروز در این مراسم از یک سو اعضای هیئت علمی و مدیران دانشگاه با نو دانشجویان و از سوی دیگر نو دانشجویان با اعضای هیئت علمی و مدیران دانشگاه جهت طی کردن موفقیت این دوره از زندگی دانشجویان عزیز و این فصل از تاریخ دانشگاه بسته خواهد شد.

در بخش بعدی این آئین دکتر چراغی به نمایندگی از اساتید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان میثاق‌نامه استاد را قرائت کرد. سپس نوبت به قرائت میثاق‌نامه دانشجو رسید. در این بخش جذاب و تأثیرگذار ابتدا بخشی از میثاق‌نامه توسط یکی از دانشجویان دانشگاه ملبس به لباس دانش آموختگی و پرچم حمایل قرائت گردید و در ادامه این دانشجو  پرچم دانشگاه  و پرچم حمایل را به نماینده نودانشجویان تحویل و بخش انتهایی میثاق‌نامه را با همدیگر همخوانی نمودند.

پخش کلیپ بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با جایگاه دانشجو، کلیپ معرفی دانشگاه، کلیپ استقبال از نو دانشجویان نوورود و مصاحبه با والدین آنان و اهدای بسته فرهنگی از دیگر برنامه‌های محتوایی این آیین با شکوه بود.

حسن ختام این آئین برنامه "یاد یاران" بود که در آن اساتید و دانشجویان پشت سر پرچم‌های ایران و فلسطین به سمت مزار شهدای گمنام دانشگاه حرکت کرده و ضمن قرائت زیارت نامه شهدا و تجدید میثاق با آنان و اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین جنایت رژیم صهیونستی در غزه را محکوم نمودند.

انتهای برنامه مقارن با اذان ظهر بود و اعضای هیئت رئیسه، اساتید و نو دانشجویان با حضور در مسجد حضرت علی ابن ابی طالب (ع) دانشگاه در نماز جماعت شرکت کردند.


نظر شما :