برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان "آشنایی با نحوه کاهش و مدیریت پسماندهای خانگی و دانشگاهی"

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۷ کد : ۵۱۴۳ اخبار دانشگاه
برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان "آشنایی با نحوه کاهش و مدیریت پسماندهای خانگی و دانشگاهی"

به گزارش مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی دانشگاه روز دوشنبه به تاریخ ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰2 در تالار آیت‌الله دکتر مفتح کارگاه آموزشی با عنوان "آشنایی با نحوه کاهش و مدیریت پسماندهای خانگی و دانشگاهی" برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی ۲ ساعته که به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست و با هدف ارتقا سطح علمی دانشگاهیان توسط سرکار خانم دکتر چراغی عضو هیئت علمی دانشگاه اجرا شد مباحثی پیرامون آشنایی با انواع پسماند با تأکید بر پسماندهای عادی (خانگی)، کاهش تولید پسماند و رعایت اصول دقیق و صحیح جداسازی پسماندهای تر، خشک و خطرناک، تنظیف پسماندها، آب‌گیری پسماند تر، حذف یکبار مصرف‌ها و کاهش مصرف پلاستیک، کم حجم کردن پسماندها، معرفی انواع پسماندهای دانشگاهی و نحوه تفکیک و جمع آوری صحیح آن‌ها  و.... ارائه نمود.

وی از جمله اهداف مدیریت پسماند را، کاهش تولید در مبدأ،کاهش وزن و حجم پسماندهای دور ریز و عملیاتی شدن صد در صد تفکیک پسماندهای تر و خشک خصوصاً در قسمت‌های مختلف دانشگاه نظیر خوابگاه‌های دانشجویی، سلف سرویس، قسمت‌های آزمایشگاهی و اداری از مبدأ تولید و بازیافت را برشمرد. اجرای برنامه‌های فرهنگ‌سازی و تغییر الگوی مصرف، در جهت ارتقای کیفیت مشارکت و اعتلای فرهنگ زیست محیطی جامعه دانشگاهی و جوان امری اجتناب ناپذیر می‌باشد.