شروع فعالیت شورای تخصصی دانشجویی دانشگاه

۰۴ تیر ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۳ کد : ۵۱۵۹ اخبار دانشگاه
شروع فعالیت شورای تخصصی دانشجویی دانشگاه

در راستای اجرای مفاد بند 3 ماده 12 آئین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری مورخ 1390/02/31 شورای عالی انقلاب فرهنگی، اولین جلسه شورای تخصصی دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در تاریخ 28 خرداد 1402 با حضور دکتر فیاضی رئیس دانشگاه تشکیل گردید.

در آغاز جلسه دکتر فیاضی با ابراز خرسندی از تشکیل شورای تخصصی دانشجویی در دانشگاه، این شورا را فصل مشترک و نقطه اتصال ساز و کار واحدهای مختلف دانشگاه جهت خدمت‌رسانی مطلوب به دانشجویان قلمداد نمود. ایشان انگیزه، امید به آینده و هدفمند بودن دانشجو را مهم دانسته و برخی از اقدامات و تعاملات انجام شده دانشگاه با سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط با کشاورزی جهت فراهم کردن زمینه اشتغال دانشجویان را بیان داشت.

سپس حجت‌الاسلام و المسلمین علوی‌کیا مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله) در دانشگاه بر استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی جهت بالابردن کیفیت خدمت‌رسانی به دانشجویان تأکید کرد. ایشان ایجاد روحیه امید و امید آفرینی بین دانشجویان با هدف آماده کردن دانشجویان جهت ورود به جامعه و بازار کار بویژه برای دانشجویانی که ممکن است با علاقه رشته تحصیلی خود را انتخاب ننموده‌اند را ضروری دانست. وی استادان را یکی از ارکان مهم امید آفرینی دانشجویان عنوان نمود و برگزاری جلسات شب‌نشینی دانشجویان با استادان توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی را یکی از نمونه‌‌ها و الگوهای موفق در زمینه امیدآفرینی بین دانشجویان دانست. حجت‌الاسلام و المسلمین علوی‌کیا صمیمانه بودن فضای جلسات شب‌نشینی استادان با دانشجویان، بیان خاطرات و مسیر زندگی تحصیلی و حرفه‌ای را از ویژگی‌های بارز و ممتاز این جلسات ذکر کرد.

در ادامه دکتر محمدزاده معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه ضمن خوشامدگویی به رئیس دانشگاه و اعضاء شورا و قرائت ماده ۱۲ آئین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها و وظایف و اختیارات شورا، حضور رئیس دانشگاه در نخستین جلسه شورای تخصصی دانشجویی را نشانگر اهتمام ایشان به خدمت‌رسانی مطلوب به دانشجویان دانست. ایشان بیان نمود با توجه به این که ابتدای سال تحصیلی جاری به نوعی بازگشایی کامل بعد از دوره کرونا محسوب می‌شود با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مدیریت و همکاران امور دانشجویی خرابی‌ها و مستهلک شدن ساختمان‌ها، امکانات و تأسیسات خوابگاهی و رفاهی ناشی از تعطیلی نزدیک به سه سال تا سطح مناسبی برطرف شده و در ارائه خدمات خوابگاهی و رفاهی ارتقاء کیفیت خوبی صورت گرفته است. وی افزود بازدیدهای صورت گرفته توسط مسئولین وزارتی، همکاران دانشگاهی و نظرات دانشجویان مؤید اقدامات انجام شده این معاونت در ارتقا کیفیت خدمات خوابگاهی و رفاهی به دانشجویان است. ایشان معاونت فرهنگی، اجتماعی دانشجویی را معاونت سلامت جسم و روان و زیست سالم دانشجویان نامید و تلاش‌های چشم‌گیر و اقدامات قابل توجه انجام شده توسط همکاران در واحدهای فرهنگی، دانشجویی، مشاوره و تربیت بدنی این معاونت را در همین راستا دانست. محمدزاده هدف این شورا را همفکری و هم‌افزایی واحدهای مختلف دانشگاهی درون و بیرون حوزه معاونت جهت برنامه‌ریزی و هماهنگی در خصوص امور دانشجویان و برقرای تعامل و ارتباط تنگاتنگ و مستمر و سیستماتیک حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی با دیگر واحدهای دانشگاه به منظور ارائه خدمات مطلوب به دانشجویان دانست. در ادامه پس از تبادل نظرات، دستور جلسه توسط اعضاء مورد بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است طبق ماده ۱۲ آئین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها اعضاء شورای تخصصی دانشجویی متشکل از معاون دانشجویی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مدیر امور دانشجویی، مدیر امور فرهنگی، رئیس مرکز بهداشت، مشاوره و درمان، رئیس اداره تربیت بدنی، مدیر امور شاهد و ایثارگر، نماینده شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی، نماینده شورای پژوهش و فناوری، نماینده شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی، مسئول امور تغذیه دانشجویی، مسئول امور خوابگاه‌های دانشجویی، و دو دانشجو با تأیید و حکم رئیس دانشگاه می‌باشد.