ثبت‌نام بیست و ششمین دوره‌ی آزمون المپیاد دانشجویی در سال ۱۴۰۱

۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۱:۵۸ کد : ۳۶۳۹ اطلاعیه‌ها

 

به اطلاع می‌رساند ثبت‌نام از دانشجویان سال سوم و سال چهارم (توجه: دانشجویان سال چهارمی که ترم هفتم فارغ‌التحصیل می‌شوند، نمی‌توانند در این آزمون شرکت نمایند) مقطع کارشناسی رشته‌های مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی (به منظور شرکت در المپیاد زراعت و اصلاح نباتات)، اقتصاد کشاورزی (به منظور شرکت در المپیاد علوم اقتصادی)، مهندسی مکانیک و بیوسیستم (به منظور شرکت در المپیاد مهندسی مکانیک) جهت شرکت در بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشوری آغاز و متقاضیان حداکثر تا تاریخ 1401/1/30 جهت ثبت‌نام می‌توانند نام و نام خانوادگی خود را در واتس‌آپ به شماره 09128613277 ارسال نمایند. 

بیست و ششمین دوره آزمون المپیاد دانشجویی در سال 1401 مشابه با دوره‌های پیشین، در دو مرحله نیمه متمرکز (اول) و مرحله نهایی برگزار می‌گردد. انتخاب 5 دانشجو از بین دانشجویان ثبت‌نامی در هر رشته مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی، مهندسی مکانیک و بیوسیستم و اقتصاد کشاورزی به ترتیب برای شرکت در المپیاد زراعت و اصلاح نباتات، المپیاد مهندسی مکانیک و المپیاد علوم اقتصادی براساس معدل خواهد بود.

 مرحله نیمه‌متمرکز المپیاد دانشجویی در روز بیست و سوم اردیبهشت ماه سال 1401 در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌گردد. رقابت در مرحله اول تنها بین دانشجویان دانشگاه‌های استان خوزستان است. از هر رشته براساس آزمون نیمه‌متمرکز 5 نفر جهت شرکت در مرحله نهایی، انتخاب می‌شوند. منتخبین در مرحله نهایی (کشوری) در تابستان سال 1401 در یکی از دانشگاه‌های تهران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 نتیجه آزمون‌های مرحله نهایی المپیاد در اواسط شهریورماه از طریق سایت مرکز المپیاد اعلام می‌شوند. 15 نفر اول برگزیدگان مرحله نهایی می‌توانند بدون آزمون متقاضی معرفی به دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی ارشد باشند. همچنین هرساله به منتخبین مرحله نهایی جوایز تحصیلی گوناگونی در نظر گرفته می‌شود. اطلاعات به روز در این خصوص در وب سایت المپیاد دانشجویی کشور http://olympiad.sanjesh.org/Fa/Default.aspx قابل دستیابی است. (توجه: بعضی از مشوق‌های مرحله نهایی ممکن است قابل استفاده توسط دانشجویان رشته مکانیک بیوسیستم و اقتصاد کشاورزی که به ترتیب در المپیاد مهندسی مکانیک و المپیاد علوم اقتصادی شرکت می‌کنند، نگردد.)

علاوه بر این، دانشگاه برای دانشجویانی  که موفق به کسب رتبه برتر در مرحله نیمه‌متمرکز و مرحله نهایی می‌گردند، به صورت مجزا هدایایی به رسم یادبود در نظر خواهد گرفت.

برنامه زمانی و مواد امتحانی به تفکیک رشته‌ها در مرحله غیرمتمرکز به صورت زیر است:

می‌توانید سوالات خود را از طریق ارسال پیام به واتس آپ شماره 09128613277 بپرسید.

 

نظر شما :