نصب و راه‌اندازی اسپکتروفتومتر جدید در آزمایشگاه مرکزی

۰۸ مهر ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۴ کد : ۵۳۲۸ اخبار
نصب و راه‌اندازی اسپکتروفتومتر جدید در آزمایشگاه مرکزی

 

به گزارش روابط عمومی به نقل از معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه یک دستگاه اسپکتروفتومتر خریداری و در آزمایشگاه مرکزی نصب و آماده سرویس‌دهی به اساتید و دانشجویان می‌باشد.

شرکت دانش‌بنیان نانومبنا ایرانیان، بزرگترین تولید کننده انواع اسپکتروفتومتر، نانودراپ، میکروپلیت ریدر، آنالایزر بیوشیمی، ریل تایم پی‌سی‌آر (Real time PCR)، دستگاههای تشخیصی حوزه سلامت و انواع طیف سنج، آنالایزر آب و آنالایزرهای نوری صنعتی در کشور است. شرکت نانو مبنا ایرانیان تنها دارنده گواهینامه بین‌المللی ISO13485 از اروپا و پروانه‌های ساخت از اداره کل تجهیزات پزشکی )IMED) می‌باشد.

قابل ذکر است طیف‌سنجی UV-VIS به عنوان مهم‌ترین روش اسپکتروفتومتری در نظر گرفته می‌شود که بیشترین کاربرد را برای تجزیه و تحلیل انواع ترکیبات دارد. در این روش، نور با ماده وارد برهم‌کنش شده و تابش حاصل از برهم‌کنش توسط اسپکتروفتومتر اندازه‌گیری می‌گردد.

اسپکتروفتومتری روشی برای اندازه‌گیری میزان جذب نور توسط یک ماده شیمیایی با اندازه‌گیری شدت نور هنگام عبور پرتو نور از محلول نمونه است. اساس این روش بر مبنای این است که هر ترکیب، نور را در محدوده طول موجی خاصی جذب می‌کند یا عبور می‌دهد. این اندازه‌گیری همچنین می‌تواند برای اندازه‌گیری مقدار یک ماده شیمیایی شناخته شده استفاده شود. اسپکتروفتومتری یکی از مفیدترین روش‌های آنالیز کمی در زمینه‌های مختلفی همچون شیمی، فیزیک، بیوشیمی، مهندسی مواد و شیمی و کاربردهای بالینی است. از آنجا که طیف‌سنج قادر به تحلیل ماده در کوچکترین مقیاس می‌باشد در آزمایشگاه‌های شیمی، پزشکی (بیوشیمی)، فیزیک، اپتیک، مواد، آب و پساب و ... از آن استفاده می‌شود.


نظر شما :