پیام دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به مناسبت هفته پژوهش

۲۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۳ کد : ۳۴۳۷ خبر
پیام دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به مناسبت هفته پژوهش

 

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

"العلم سلطان" علم قدرت است. نخبگان می‌توانند علم کشور را پیشرفت بدهند و کشور را به موضع اقتدار و عزتی برسانند که آسیب پذیری‌هایش کاهش پیدا کند. 
امام خامنه ای-دیدار با نخبگان و استعدادهای برتر علمی 25/7/97
هفته پژوهش بر همه محققین ارجمند مبارک باد.
نقش بی بدیل علم در اقتدار، عزت و رفاه انکار ناپذیر است و ذلت و تحیر سرنوشت حتمی دوری از علم و پژوهش است. 
بحمدا... دانشمندان ایران اسلامی ما بعد از عقب ماندگی علمی که میراث قاجار و پهلوی بود و علی رغم مشکلات بزرگی مثل جنگ 8 ساله و تحریم و سوء مدیریت توانسته‌اند در جبهه‌های مختلف بر سکوهای برتر علمی دنیا فائق آیند و مایه عزت و غرور همه مسلمین شوند. 
ما تا آقائی علمی فاصله بسیار داریم اما پر امید و با همت پیش می‌رویم و بین اقتدار علمی و مسأله محوری تضادی نمی‌بینیم؛ چه اینکه هم می‌توان در تولید علم به لحاظ کمی سرآمد بود هم می‌بایست علم را با توجه به نیازها و مسائل داخلی تولید و عرضه کرد.
جامعه علمی کشور چه حوزوی و چه دانشگاهی برای حفظ، پویایی و جلب اعتماد هرچه بیشتر مردم راهی جز پاسخگویی مطلوب و به هنگام به نیازهای واقعی ملت شریف ایران ندارد. درهم تنیدگی هدف، ضرورت همدلی و همفکری بین حوزه و دانشگاه را وضوح می‌بخشد.
عزیزان من، حوزه علمیه همان دانشگاه است و دانشگاه همان حوزه علمیه. هر دو در خدمت ایران و اسلام. تقسیم وظایف نباید به تفکیک مبانی یا تفاوت در هدف بیانجامد که این نقشه شیطانی دشمن است. بی شک مد نظر قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب و سند دانشگاه اسلامی همچنین دیگر بیانات و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاه و حوزه می‌تواند امید آفرین و رهگشا باشد.
در پایان نزدیکی  روز پژوهش و سالروز شهادت دانشمند بصیر شهید مفتح را که روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است تبریک و تهنیت عرض نموده از خداوند متعال فروغ بیش از پیش علم در سرای ایران به ویژه در دانشگاه ملاثانی را خواستارم.


احمد احمدی
دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان


نظر شما :