بیانیه بسیج دانشجویی علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان علیه نقض برجام و خروج آمریکا از آن

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵ کد : ۶۶۹ اطلاعیه‌ها

بسمه تعالی


خروج غیرقانونی رییس جمهور آمریکا از برجام آخرین حلقه از موارد متعدد و مستمر نقض برجام توسط ایالات متحده به ویژه پس از روی کار آمدن دولت جدید آمریکاست. این تصمیم ترامپ منجر به بی‌ثباتی می‌شود.
ترامپ از زمان مبارزات انتخاباتی کینه خود را از توافقی که جهان آن را به عنوان پیروزی دیپلماسی اعلام کرده است، و حتی پس از به‌دست گرفتن زمام امور در آمریکا نه تنها رسماً و علناً علیه برجام موضع‌گیری نموده بود، بلکه در عمل نیز از اجرای تعهدات ایالات متحده امتناع می‌کرد.
برجام یک توافق چندجانبه است که توسط قطعنامه شورای امنیت با رأ‌ی همه اعضای شورا به تصویب رسیده و بر خلاف ادعای رییس جمهور آمریکا، تنها توافق رییس جمهور قبلی نیست که رییس جمهور بعدی بتواند از زیر بار اجرای آن شانه خالی کند.
ملت شریف ایران بار دیگر شاهد عدم پایبندی ایالات متحده آمریکا به تعهدات بین‌المللی خود بود. علیرغم پایبندی جمهوری اسلامی ایران به مفاد برجام و اذعان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و سایر دولت‌های عضو به این امر، ایالات متحده آمریکا با خروج از برجام بار دیگر بدعهدی و غیر قابل اطمینان بودن خود را به تمام جهانیان اثبات کرد. این طبیعت نظام سلطه است و براساس قرآن آنها تا آخر به دنبال دوری ما از اصولمان هستند. از این رو، دولت و سایر قوا با رصد شرایط سیاسی و اقتصادی موجود، اقدامات و سیاست‌های متناسب را برای حفظ و تداوم رشد و توسعه کشور باید اتخاذ کنند.
نگاه به بیرون برای حل مسائل اقتصادی هیچگاه به نتیجه نخواهد رسید، بنابراین باید همواره به دنبال استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور بود و اقتصاد مقاومتی که مورد استقبال همه‌ی صاحب نظران اقتصادی قرار گرفت نیز، ناظر بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های درونی کشور و ملت است.
در پایان تاکید می‌کنیم دوران یکه‌تازی و یاغی‌گری آمریکا به اتمام رسیده است و جامعه جهانی باید بپذیرد که جمهوری اسلامی ایران در ایستادگی در مقابل استکبار جهانی چه در داخل و چه خارج از مرزهای خود کوچک‌ترین تردیدی به خود راه نخواهد داد. این حقیقتی است که هم‌اکنون نیز می‌توان آن را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، عراق، سوریه، یمن و تمامی هسته‌ها و گروه‌های ضد صهیونیستی و استکبارستیز مشاهده کرد.
ایران برای خنثی کردن تحریم‌های نامشروع آمریکا، از همیشه متحدتر است. خروج آمریکا از برجام اهمیتی برای ایران ندارد و قوای سه‌گانه برای بهبود شرایط اقتصادی متحد شوند. وحدت و اتحاد در درون نظام تنها راه مقابله با ترامپ است. ایران در مقابل زورگویی دشمنان و همچنین در مقابله با جریانات تروریستی در منطقه ایستاده است و همین ایستادگی آنها را از پای در می‌آورد.

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان


نظر شما :