تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با دانشگاه

۱۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۷ کد : ۱۴۵۰ اخبار دانشگاه
تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با دانشگاه

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان، رئیس دانشگاه، معاون پژوهشی و فناوری، مدیر امور پژوهشی و فناوری و مدیر کارآفرینی دانشگاه در روز یکشنبه مورخ 98/4/16 منعقد شد.

دکتر خسروی‌پور، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه در این خصوص بیان کرد: توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای، فراهم‌سازی بسترهای اشتغال مولد دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی دو طرف در راستای انجام ماموریت‌ها و تکالیف سازمانی از جمله اهداف این تفاهنامه است. از جمله تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان شامل صدور مجوز تاسیس «مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی» برای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، مطابق با ضوابط و مقررات، همکاری با دانشگاه در طراحی و هدایت برنامه‌های مهارت‌آموزی، مشاوره شغلی و آموزش دانشجویان از طریق معرفی نماینده اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان (مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان) برای عضویت در شورای راهبری «مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی» و به عنوان ریاست این شورا است.

دکتر خسروی‌پور تعهدات مشترک بین ۲ طرف را شامل تشکیل کارگروه مشترک با معرفی رسمی نمایندگان، برای پیگیری، نظارت و عملیاتی کردن مفاد تفاهم نامه، همکاری یکسان در برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی مشترک و همکاری یکسان در چاپ مقالات مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه در نشریات و مجلات ۲ طرف بیان کرد. این تفاهم‌نامه در هشت ماده و دو تبصره به امضا رسید و مدت اعتبار این تفاهم‌نامه از تاریخ امضا به مدت سه سال شمسی بوده و تمدید آن با توافق دو طرف امکان‌پذیر است. دکتر خسروی‌پور با اشاره به اینکه رسالت دانشگاه‌های نسل سوم، کارآفرینی است بیان کرد: از مراحل چرخه کارآفرینی، آموزش مهارت، آشنایی با فضای کسب و کار، سرمایه و خطرپذیری در قالب دوره‌های مرکز SCD است. در این مرکز دوره‌های عمومی کارآفرینی، سرمایه‌گذاری، بیمه و خطرپذیری (ریسک)، قابل تعریف است و دانشجو آماده ارایه ایده می‌شود. در مراحل بعدی دانشجویان پس از کسب الفبای مهارت و کارآفرینی در مراکز SCD، ایده خود را با کمک مراکز خلاقیت و رشد دانشگاه‌ها بروز داده و به مرحله عمل و تولید در حد نمونه می‌رسانند و دانشگاه نیز از نظر مالی و علمی حمایت لازم را به عمل می‌آورد.

لازم به ذکر است پس از انعقاد قرارداد، مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه نیز با حضور اعضاء افتتاح گردید.

 


نظر شما :