کارگاه آموزشی مهارت‌های تدریس مشارکتی در محیط‌های یادگیری آنلاین

۱۵ دی ۱۳۹۹ | ۲۲:۲۰ کد : ۲۵۴۴ اخبار دانشگاه
کارگاه آموزشی مهارت‌های تدریس مشارکتی در محیط‌های یادگیری آنلاین

کارگاه آموزشی توسعه حرفه‌ای اعضاء هیئت علمی تحت عنوان"مهارت‌های تدریس مشارکتی در محیط‌های یادگیری آنلاین" به میزبانی دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت این دانشگاه و به‌صورت آنلاین به مدت چهار ساعت با تدریس آقای دکتر امید نوروزی دانشیار تکنولوژی آموزشی دانشگاه واگنینگن هلند در تاریخ 11 دی ماه 1399 برگزار شد. هدف اصلی این کارگاه کسب مهارت‌های تدریس مشارکتی در فضای آنلاین و ایجاد جذابیت در کلاس‌های درس آنلاین بود. آموزش‌های مناسب برای پرورش صلاحیت‌های مورد نیاز دانش‌آموختگان، تکنیک‌های درگیرکردن فراگیران در آموزش‌های آنلاین، شرایط و چگونگی استفاده از کارهای گروهی در آموزش‌های آنلاین، بهره‌گیری از فناوری‌های ساده و مهیج در کلاس‌های غیرحضوری، تکنیک‌های جذاب کردن و چالشی نمودن کلاس درس برای فراگیران در آموزش‌های آنلاین، تکنیک‌های نتیجه‌گیری و خلاصه‌کردن کلاس درس در آموزش‌های غیر حضوری از اهم مباحث مطرح شده در این کارگاه بود. یکی از نکات بارز این کارگاه این است که شیوه تدریس مدرس کارگاه منطبق با موضوع آن بوده و ایشان با بکارگیری شیوه‌های مشارکتی و استفاده از فناوری‌های تعاملی کهوت و منتیمتر، کارگاه مشارکتی بسیار جذاب و با نشاطی برگزار نموده و شرکت‌کنندگان را به‌طور عملی در فعالیت آموزشی کارگاه مشارکت و مداخله داده‌اند. نتایج ارزیابی کارگاه که به صورت آنلاین در انتهای جلسه صورت گرفت حکایت از موفقیت آن و رضایت بالای شرکت‌کنندگان داشت. لازم به ذکر است دکتر امید نوروزی هم در بعد تدریس و آموزش و هم در بعد پژوهشی در حوزه تکنولوژی آموزشی کارنامه برجسته‌ای دارند.

 در انتهای جلسه جناب آقای دکتر عبدشاهی رئیس محترم دانشگاه، با اشاره به ضعف قبلی زیرساخت دانشگاه در حوزه آموزش مجازی، شیوع ویروس کرونا را فرصتی برای توسعه زیرساخت‌های دانشگاه در این حوزه قلمداد نمودند. ایشان پیشبرد آموزش مجازی در نیم سال قبل علیرغم فقدان زیرساخت قبلی را مرهون توانمندی اعضای هیئت علمی این دانشگاه دانستند. رئیس دانشگاه ضمن تشکر از دکتر نوروزی بخاطر اهمیت مطالب تدریس شده در کارگاه و تحسین شیوه تدریس مشارکتی و جذاب ایشان به مثابه یک کلاس درس مشارکتی برای شرکت‌کنندگان، لوح تقدیر ایشان را اعطاء نموده‌اند.

لازم به ذکر است که گواهی شرکت‌کنندگانی که حضور کاملی در آن داشته و فرم الکترونیکی ثبت‌نام آن را تکمیل نموده بودند بعد از خاتمه کارگاه بصورت الکترونیکی صادر و به آدرس پست الکترونیکی آنها ارسال گردید.


نظر شما :