برگزاری مراسم بزرگداشت روز معلم

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۹ کد : ۱۳۳۴ اخبار دانشگاه
برگزاری مراسم بزرگداشت روز معلم

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم بزرگداشت روز معلم، یکشنبه مورخ ۱۵/‏۰۲/‏۹۸‬ در تالار آیت الله دکتر مفتح برگزار گردید. این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی آغاز گردید. پس ازآن کلیپی از بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در راستای مقام معلم نمایش داده شد. سپس دکتر سیادت، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان ضمن عرض خیرمقدم خدمت مهمانان برنامه، روز معلم را به اساتید تبریک گفته و از زحمات بی‌وقفه ایشان قدردانی نمود. در ادامه برنامه، کلیپی از شهید مطهری به مناسبت بزرگداشت روز معلم به نمایش گذاشته شد. پس از آن دکتر عبدشاهی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، ضمن عرض تبریک به مناسبت بزرگداشت روز معلم، نکاتی را پیرامون شرایط آموزشی دانشگاه و همچنین تغییرات صورت گرفته در تقویم آموزشی که به علت وقوع سیل در استان اتفاق افتاده بود، بیان داشت. سپس دکتر پاک سرشت، استاد دانشگاه شهید چمران اهواز، ضمن گرامیداشت مقام شامخ معلم، بیان نمود که روز معلم در ایران از زمانی آغاز شد که در سال ۱۳۴۰ تظاهراتی در تهران جهت احقاق حقوق معلمین اتفاق افتاد و در این روز یک نفر به شهادت رسید و از آن زمان تا کنون این روز برقرار است. ایشان همچنین به مقام والا و کتاب‌های بسیار ارزنده شهید مطهری اشاره نمود و اظهار داشت که در سخنرانی‌ها و مجالس شهید مطهری حضور داشتند. دکتر پاک سرشت همچنین بیان نمود که در طول دوران تدریس ایشان، از گفتارهای شهید مطهری، در کلاس‌های درسی استفاده می‌نمود.

دکتر پاک سرشت در مقام والای معلم و الزام در تقدیر و قدردانی از این مقام بیان داشت که معلمان گنجینه‌ی تجربه هستند و باید از تجارب آن‌ها در زمینه بهبود کیفیت آموزشی و برنامه‌ریزی‌ها استفاده کرد. در ادامه نیز در توصیه به معلمان، توجه داشتن به مسائل کیفی تولید علم و دانش اشاره نمود و در خصوص به روز بودن معلم در سیستم آموزشی و توجه به عدم وابستگی تدریجی دانشجو به استاد تأکید نمود.

پس از سخنرانی دکتر پاک سرشت، کلیپی باعنوان از خون جوانان وطن، به نمایش در آمد. در ادامه دکتر صفایی مقدم، استاد نمونه کشوری دانشگاه شهید چمران اهواز نیز به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان نیز ضمن عرض تبریک روز معلم و تشکر از دکتر سیادت جهت دعوت ایشان، به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و همچنین خاطرات خود با شهید منوچهر آصفی و سایر شهدا و رزمندگان در نخستین روزهای جنگ تحمیلی در سپاه سوسنگرد پرداختند.

در این برنامه، از سه پیشکسوت آموزشی دانشگاه، دکتر سید عطاءاله سیادت (استاد گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی) دکتر مرتضی مموئی (استاد مهندسی گروه علوم دامی) و دکتر هدایت اله روشنفکر (استاد گروه مهندسی علوم دامی) نیز تقدیر به عمل آمد. همچنین از خانواده دو تن از شهدای دانشجو، شهید حسن مجتهدزاده و شهید منوچهر آصفی و از بازنشستگان آقایان مهندس شیرالی، مهندس جهانتاب و خانواده‌های مرحوم دکتر تلوری و دکتر هاشم‌پور تقدیر به عمل آمد.

در پایان برنامه نیز از حضار جهت برپایی نماز جماعت و صرف ناهار دعوت به عمل آمد.


نظر شما :